Tuesday 12 November 2013

Tvs cycle day 12

Pagi ni rutin tvs di spital pantai lagi tuk tgk progress telur.Alhamdulillah..telur2 ku dh membesar seckpnya utk opu n dinding rahim pun dh tebal n cantik.Walaupun telurku x brp byk dimana sebelah kanan 7-8 folikel n belah kiri 3 folikel namun,aku berharap sume telur yg aku hasilkan tu berkualiti..So,doc decide suh aku buat opu pada petang jumaat 15/11/2013 ,pukul 3.30 petang. Petang ni lak dalam 3.30 ptg gak aku kna inject cetriotide dos yg terakhir.Malam ni kul 4.30 pagi lak kena inject suprefact. Arini gak ada tambahan ubat yang nak kena beli. Tapi doc suh beli kt Farmasi AA Bangsar sebab murah skit berbanding jika amik di Pantai. Ini yang aku suka tentang Doc Adilah ni. Dia sedaya upaya akan carikan kita tempat yang boleh kita dapatkan ubat dengan harga yang murah. Bolehlah jimat kos sikit. Dua ubat yg perlu dibeli ialah Dostinex dgn Femoston.Ubat ni adalah untuk cegah OHSS aka "Ovari Hiper Stimulation" selepas opu..Ok update terbaru femoston adalah untuk tebalkan rahim &mayb dostinex tu yg utk cegah OHSS.Walaupun doc ckp telur aku sikit & mungkin takkan kena OHSS tapi doc tetap suh aku beli gak ubat ni untuk pencegahan awal. Agak mahal gak ubat ni...Nanti kalo rajin aku upload gambar ubat dan ongkosnya k.. Ya Allah, permudahkanlah perjalanan urusan ivf ku ini.Dengan rahmat kasih sayangmu berilah kejayaan dalam ivf kami ini...Aminn.. Ni gambar farmasi AA Bangsar.Lokasinya terletak di bangunan paling hujung belakang pasaraya TMC dan berhampiran restoren mamak.


Ok..dibawah gambar ubat yang beli semalam.Jika anda perasan harga dikotak tu lebih mahal.Tapi disebabkan beli di Farmasi AA Bangsar dapatlah murah skit seperti rega di bawah.

Femoston =  RM53

 Dostinex = RM190

No comments:

Post a Comment