Monday 4 November 2013

cik P dah mai

Cik "P" dah mai

2/11/2013 (period day 1) ~  2,3 ari sebelumnya dah ada tanda2 perut ku sakit seperti hendak dtg period....maghrib tu plak rasa dh lain mcm..malas nk memikirkan tanda2 tu...aku buat2 rajin mengvakum rumah di mlm hari...bukan setakat vakum..tapi rajin giler siap sapu sawang di setiap sudut siling rumah. En somi plak kesian gamaknya nengok aku wat keje sensorang maka dia pun tlg take over sapu sawang2 tu so memudahkan keje tinggal aku vakum je nnt.Mesti jiran2 aku pelik ngn kami mlm2 buta pn bising sibuk dok vakum rumah...tp...lantaklah...hihi...abis je vakum aku lipat baju skit n trus tertido kt ruang tamu..Aku tersedar dari tido kul 3 pagi...gi toilet nengok2  confirm period dh kuar setelah 4 ari abis mkn norculut (trpaksa mkn norculut tuk turunkan period sbb sejak lps period pertama lps wat laporoscopy hjg tahun 2012 kitar period makin pjg antara 35-40 hari lebih) .Mmmm nmpknya dengan kedatangan period ni kira bermulalah perjalanan ivf pertama kami. Tak sabar menunggu pagi esk menjelma utk msg gynea ku aka
" DocCantik" utk bgtahu tentang kedtgan period ni dan set appointmnt tuk ivf..

Pagi2 besoknya...seawal jam 7.30 pagi aku dh msg Doc Cantik..msg tuk tanya doc bila kna stop mkn progynova?,bla kena dtg scan? & bila kena inject pergoveris?.lps msg doc,ati dok dupdapdupdap nunggu doc reply..kejap2 aku dok belek hp nengok msg...aihhh dh 10.30 pagi pn x reply2 msg aku lg...tdo ke gynea aku ni? sekali...br trprasan kt whatapps aku ada msg msk .bukak2....ler doc reply kt c ni...patutlah x prasang...yelah wifi on off je manjang ptt pn lmbt msg msk...mmm klah..berbalik pada msg doc,aku kna start inject pergoveris pada pagi2 selasa 5/11/2013...dtg scan plak keesokkannya hari rabu..ok sampai c ni dulu..nnt aku update lg k...

" Ya Allah, Engkau permudahkanlah perjalanan  urusan kami untuk mendapat zuriat kami sendiri ,
 Ya Allah..suburkan diriku dan suami...perbanyak dan perelokkanlah telur2ku sesuai dengan prosedure ivfku nanti, berikanlah kejayaan dalam ivf kami nanti...Ya Allah...Engkau kabulkanlah doa kami ini Ya Allah...."
Aminnnnn......



No comments:

Post a Comment