Thursday 12 March 2015

I'm back PHKL~Temujanji doc #fet#

9/3/2015 ~ day13

Temujanji pertama setelah berbulan-bulan x jumpa doktor sejak kegagalan ivf kedua bulan 5 taun lepas. Macam biasa,sesi pertemuan dengan doktor diselangi dengan sesi consultation + tvs. Melalui pertemuan kali ni, saya bagitahu doktor tuk cuba skali lagi melalui prosedure frozen embrio transfer memandangkan saya masih ada satu frozen embrio dari ivf taun lepas. Dari tvs yang dilakukan oleh doktor, segalanya kelihatan ok kecuali ketebalan dinding rahim(endometrium thicknes/et) kurang memuaskan cuma 5mm sahaja walaupun dah day13. Ketebalan dinding rahim ni penting untuk perlekatan embrio. Doc A meminta saya datang smula ke klinik pada hari Jumaat untuk memantau ketebalan dinding rahim tersebut. Kalau x menebal seperti yang dikehendaki, saya akan diminta untuk mengambil ubat khusus untuk menebalkan dinding rahim tersebut.. Oh ya, memandangkan test vit d saya dah x valid sebab dah lama, saya diminta untuk melakukan test vit D ulangan. Jadi kita nantikan result vit d tersebut jumaat ni yea..k bye .....

KOS
        consult - rm105
               Tvs - rm 105
      Vit D test - rm 120
    Admin fee - rm 5
----------------------------------
          Total : rm 335

Selingan jap... Saat entri ni ditulis, hati saya berbunga gembira . Gembira sebab dapat perkhabaran positif lagi dari rakan segroup whatsapp yg berjaya preggy melalui percubaan ivf keduanya.. Alhamdulillah..nikmat Tuhan mana yang mahu kita dustakan..perkhabaran indah sebegini umpama menyuntik aura positif dalam diri ini. Dapat saya rasakan tahun ni adalah tahun bertuah insan ttc seperti kami sementelah pula dah 5 orang preggy melalui ivf sebagai pembuka tirai 2015 ni.. Syukur Ya Allah..  Moga aura positif ni terus tersebar pada saya dan yang lain2... Insyaallah....pada yg baru baca blog saya dan berminat untuk join group whatsapp ivf kami, boleh tinggalkan no phone anda pada entri saya berkenaan whatsapp ivf yg lepas..ok bye..

7 comments:

  1. Replies
    1. Dah join ek...good...byk info ivf yg kita blh share n dapatkn.best ada supportive group mcm ni..by d way ni anna yg mana satu ek...sorry,dah ramai sgt x sure yg mana satu .. ;)

      Delete
    2. Assalamualaikum..sy nk join ivf grp wasap bole? 012-4770026 ni no phone sy

      Delete
  2. Semoga dipermudahkan segalanya ieda..fikir yg baik2 sahaja ok.in shaa Allah dapat yang baik2 juga.Amin..

    ReplyDelete
  3. Tq kak nuriz...masih mengharapkan doa dari semua agar dapat mendoakan kejayaan fet saya kali ni...

    ReplyDelete
  4. InshaAllah...smg Allah [ermudahkan dan ada rezeki kita kali ini...amin...

    ReplyDelete