Friday 23 May 2014

tvs post opu #ivf2#

23/5/2014
Hari ni dah ari ke tiga selepas opu...Alhamdulillah sume sengal2 dan senak disebelah ovari kiri dan kanan telah berhenti dan saya dah mampu untuk solat seperti biasa berbanding sebelum ni yang terpaksa solat duduk di atas kerusi. Semalam agak keletihan saya asyik baring je. Ngantuk sepanjang hari.Kesan bius agaknya..Dah asar baru teringat nak tengok whatsapp kat hp..bertubi2 whatsapp masuk terutama dari whatsapp group dan yang paling menarik perhatian semestinya whatsapp dari doc saya yang berbunyi begini,
"My name....,7 eggs, 6 m2 n one abnormal (as sent to you yesterday), all 6 fertilized".
Ya Allah...macam x percaya...alhamdulilah..  Saat membaca whatsapp tu saya sebak dan terus nangis..Encik somi kat sebelah tanya kenapa? tapi saya x mampu menjawab hanya dapat tunjukkan whatsapp tu je..Syukur pada mu  Ya Allah...bagi saya bilangan fertilized tu agak banyak dan nampaknya ada harapan untuk saya mempunyai frozen embrio selepas ini..Sangat2 rasa bersyukur atas kurniaan ini. Dan pada hari ni saya menapak ke bilik doc lagi untuk tvs post opu. Alhamdulillah juga sebab simptom OHSS tiada...ovari kiri dan kanan saya dalam saiz normal dan ketebalan endometrium cantik iaitu 13mm. Jadi dengan ini doc bagitahu insyaallah embrio transfer akan dilakukan pada hari isnin 26/5/2014..Masih mengharapkan doa dari semua moga2 embrio saya dapat survive ke peringkat blastocyst kerana isnin ni insyaallah doc akan masukkan blastocyst ke dalam rahim ini. Tadi pun doc cakap mayb akan masukkan 2@3 embrio. Apapun saya cakap x kisahlah doc nak masuk berapa pun janji ada rezki melekatlah kali ni..aminnn...doakan saya ;)

6 comments:

  1. Kami semua doakan ieda berjaya kali ni..Ameen.,13mm tu superb!akak dulu 0.79cm Allah izinkan pregnant.inshaAllah ok. :-)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah...seronoknya...for me 6 pun banyak tu... i paling banyak 2 je yg fertilsed dulu... so happy for you...moga Allah berkati usaha u ini dgn pregnancy...amin...

    ReplyDelete
  3. bestnyaaaa..Alhamdulillah...6 fertilized!...moga dipermudahkan next step...

    ReplyDelete
  4. Hi...ly baru je jumpe blod ieda ni...alhamdulillah...byk tu 6 fertilzed...ly cuma 4 je...
    Ly yakin ieda pregnant kali ni. Memandangkan uterus tickness pon 13mm. Mase ly dlu 10mm je kalo tak silap. Alhamdulillah...skrg da 7bulan lebih...
    InshaAllah...semoga success ye...amin ya rabbal alamin

    ReplyDelete
  5. tq all ;)...moga2 doa kalian ke atas diri ini dimakbulkan Allah....tapi jujur saya katakan saya masih takut untuk menyulam harapan dan angan2 sebab takut pisang berbuah dua kali dan peristiwa lama berulng kembali..apapun tq n keep pray 4 me....moga Allah mengasihani dan memberkati prjalanan ivf kedua ini dengan kejayaan dan moga saya berjaya mengandung kali ni.aminnn

    ReplyDelete
  6. saya doakan semoga ieda berjaya :)

    ReplyDelete