Thursday 3 April 2014

Dapat cucu lagi..

Malam tadi pegi Kajang melawat anak saudara perempuan yang bersalin anak sulungnya. Anak saudara tu baru je kawin taun lepas tapi murah rezki cepat dapat baby..Hurm...makin tua lah saya sebab anaknya tu kira cucu saudara saya yang ke sepuluh. Untuk info, saya dah ada ramai cucu yang datang dari anak saudara iaitu anak2 arwah abang sulung saya. Disebabkan saya anak bongsu dalam keluarga, anak saudara panggil saya "Ciksuda" jadi anak2 mereka merangkap cucu saya panggil saya lak  dengan gelaran  "Toksu Da"...hukhuk....Kalo dalam keluarga belah somi lagi best...Disebabkan somi anak sulung, maka anak adik2 somi panggil kitaorg berdua Wak disebabkan keturunan Jawa..Jadilah nama gelaran saya Wak Ida..huhu...x best langsung bunyinya..dah ajar suh panggil untie je tapi x lekat2...yang melekat gelaran wak tu  lah... terasa diri ini lagi bertambah tua....huwaaaaa....apapun ikut suka diaoranglah nak panggil ciksu ker...,toksu ker...,wak ker... janji jiwa kat dalam masih muda ..boleh lagi melayan Sinchan  dan Tom & Jerry...muhahahahaha.....
Semalam tu, saat saya pegang dan cium cucu baru, alhamdulillah...yang ada dalam diri ni cuma perasaan gembira dapat cucu lagi. Sumpah saya x de perasaan cemburu pun walaupun saya x dikurniakan zuriat lagi..Apa yang saya sematkan dalam hati rezki masing2 x sama..dan dia bertuah sebab rezkinya cepat dapat anak..Kalo dulu2 perasaan tu sedey gak sebab dok mengenangkan diri yang xde zuriat lagi. Apapun alhamdulillah saya bersyukur dengan perkembangan baru diri saya ni. Maksudnya saya sekarang dah semakin redho dan belajar menerima takdir Ilahi..

2 comments:

  1. Ieda, belah suami sy pun jawa.. tp anak2 sedara hubby panggil kami mak long n pak long.. x glemer ar panggil wak.. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu ler pasal....dah protes ngn somi nape ank2 buah dia kna panggil kitaorg berdua wak.x best langsung masa mula2 dgr panggilan tu...tapi disebabkan belah somi ni susur galur jawanya masih kuat terpaksalah trima gak panggilan tu...hihihi

      Delete