Saturday 5 April 2014

Jom bersenam

Bermula dari awal bulan ni saya betul2 jadikan bersenam sebagai rutin petang saya. Bukan buat senaman berat pun. Alaaa... juz berjalan sambil skali skala joging atas treadmill je..setiap petang saya akan pastikan saya peruntukkan masa 30 minit utk buat aktiviti ni .Sebelum buat aktiviti ni pastikan minum segelas lemon suam dulu tau tuk cepatkan pembakaran kalori..berpeluh2 gaklah nak menghabiskan setengah jam atas treadmill tu.. Jadilah dari x bersenam langsung.hihi... Nape saya bersenam? Point utama mestilah sebab nak turunkan berat badan dan yang penting untuk pastikan badan sihat sekaligus melancarkan peredaran darah dalam badan. Saya banyak baca blog ivf diaorg ada yang buat akupunture sebelum ivf tuk lancarkan peredaran darah. Disebabkan kengkangan masa nak kuar g wat akupunture tu maka saya rasa alternatif lain buatlah senaman sendiri kt umh.. Saya harap sangat badan saya betul2 bersedia dan sihat untuk mulakan ivf kedua nanti..bila nak buat tu??? tunggu..... ;)



2 comments:

  1. I pun banyak baca about acupunture tu... InshaAllah, smg Allah permudahkan usaha kita... meh join 90 days challenge part 2 i :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam berat je bunyinya challenge awk tu...takut x terbuat je...hehe...ni baru cuba nk blajar istiqamah walk @jog 30 minit sehari dulu...huhu

      Delete