Saturday, 22 March 2014

Mulut xde insuran...huhh...

I'm sick facing other people talk bad in front off me....sakitnya hati ni....mana x sakit hati...arini, antakan ayh pegi medical check up kt spital. Sampai sana jupelh atok sedara yg tgh bersembang dengan kawannya..kita pun pegilah buat2 rajin  mnyapa sebab lama x jumpa  sebab lama x blk kg. Sekali elok tengah bersembang mende lain dia boleh ckp dengan kawannya,"Dia ni mandul, kawin dah lama tapi x de anak" errkkk.....terkejut saya. Sampai hati!..depan2 saya boleh dia ckp camtu. Nasib baik saya boleh kawal perasaan. Kalo dulu orang cakap camtu mesti saya nangis T_T... Saya juz jawab dengan tenang, Allah belum bagi rezki lagi...nak buat macam mana. Sape yang kawin x nak anak? lepas tu terus ilang mood saya nak bersembang lame2 dengan dia & saya pun berlalu dari situ.. Hurmmm... itulah...kdg2 terfikir, nape lah manusia ni bercakap sesedap rasa tanpa fikirkan perasaan orang. Nasib baik tadi saya sorang je kt situ.Kalo ada en.somi sekali apelah perasaan dia kalo dengar camtu... Ya Allah, bagilah kekuatan dan ketenangan hati padaku untuk berhadapan dengan orang2 yang spesis mulut xde insuran ni pada masa akan datang.... ~

5 comments:

  1. Adoi...kalo i mesti dah nangis kat situ... mulut org kan...nak buat cemana... kita memang x leh ubah org. Smg Allah berikan kita kekuatan menghadapi mereka...amin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni kali kedua org cakap camtu dpn2 sy tanpa jaga sensitiviti langsung...sakit ati x yah nak cakaplah..tapi malas nk besarkan isu. paling tidak ngadu sambil nangis depan mak je pastu istighfar jelah byk2 moga diberi ketenanagn hati..

      Delete
  2. Salam.. sabar yer.. moga ieda diberi kekuatan untuk menghadapi nya.. kalo tidak sekarang, mungkin suatu hari nnt... tp jgn lupe berusaha dan berdoa banyak2 kerans Allah itu Maha Berkuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm.tq linda...dah byk sabar pun ni...nk wat camne, kalo mulut tempayan boleh gak sy gi tutup.tapi ni mulut orang, org tua plak tu.nak mnjwb lebih2 kan ckp krg ajar plak. Hurm...cuma sedikit kesal..nape nak dipersoalkan ketentuan Allah,ajal, maut, jodoh,rezki,anak...sume tu ketentuanNya..siapa kita nk mempersoalkannya..

      Delete
  3. Salam..sedey baca..smoga awk tabah..saya pun dh pernah merasainya..sehingga kini masih menanti..lebih teruk apabila diperli oleh biras sendri..mujur mase tu hanya hasben yg dgr, saya tiada di situ ketika itu..xpela, rezeki dtg dlm pelbagai bentuk..kite kna redha dan sabar..dan yg penting jgn pernah berputus asa dan jgn sesekali bersangka buruk dgn Allah, Dia dh aturkan semuanya, apa yg diaturkan, itulah yg terbaik sebenarnya..smoga ada sinar harapan utk awk, saya dan semua ttc di luar sana utk mengecapi nikmat mengandung, melahirkan dan mendidik anak kandung menjadi anak yg soleh dan solehah, berjaya di dunia dan di akhirat..amin..

    ReplyDelete