Wednesday 6 August 2014

Tazkirah Ikim.fm


Pagi ni buka facebook nampak pic ni yang di tag oleh anak buah saya pada saya...tersentuh rasa hati ni. Sayu pun ada..Subhanallah...Ya Allah...kamilah insan terpilih yang diuji oleh Mu. Bukan kami tidak berusaha untuk memiliki amanah Mu ,cuma waktu dan saat terbaik tuk memiliki amanah yang satu itu belum tiba. Ya Allah...berilah peluang untuk kami melahirkan zuriat2 soleh dan solehah dari rahim kami sendiri untuk suami kami ,Ya Allah....berilah kami zuriat yang dapat mewarisi keturunan kami serta zuriat yang dapat kami didik dan bimbing berlandaskan agama Mu Ya Allah...Amin..

Allah SWT berfirman dalam surah as-Syura ayat 49 dan 50:
Allah SWT berfirman dalam surah as-Syura ayat 49 dan 50:
“Bagi Allah jualah milik segala yang ada di langit dan di bumi. Dia menciptakan apa yang dikehendaki-Nya. Dia mengurniakan anak perempuan kepada sesiapa yang dikehendaki-Nya dan mengurniakan anak-anak lelaki kepada sesiapa yang dikehendaki-Nya. Atau Dia mengurniakan mereka kedua-duanya, anak-anak lelaki dan perempuan dan Dia juga menjadikan sesiapa yang dikehendaki-Nya mandul.”



2 comments:

  1. sayu pulak pagi2 baca ni... InshaAllah, kita redha dan kita akan terus usaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul nina...redha...usaha tetap usaha gak...dan kna doa byk2...manalh tahu Allah mngasihani kita. Segalanya tiada mustahil bagi Allah.dia yg tentukan sgalanya buat kita..

      Delete